Nihilisten

Du liknar döden, drömmens syster. Samma nyckel kring din halsen. Näpen nihilist med svarta naglar. Du är din egen Jean Duval. Jag hör dig viska om väninnan som vågat språnget över bron. I din version blir hon hjältinnan,
sm om det handlade om mod. Vi blöder för er nu. Det går över, det går över, det går aldrig över... Vi behöver någontong nu, som bedövar, som gör att det går över.
Något som flög in via TV:n, kan nuförtiden få mig ur balans. Du slår min verklighet i bitar. Och jag ser bara allt jag inte hann. Vi blöder för er nu. Det går över, det går över, det går aldrig över. Vi behöver någonting nu som bedövar, som gör att det går över.


Text: J. Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0