Gamla Ullevi

Hör du ljudet av juli där utanför? Sist vi sågs var det vinter och en meter snö. Jag kan höra musiken du gav mig inatt. Så här lät det medan ångesten kom ikapp. Jag vill hör en öde helg explodera utanför mitt fönster. Ibland blir jag så störd av tystnaden här. Jag tänker på dig. Jag tänker på dig ibland. Ge mig en ny drog som tar mig nånstand. Jag behöver en ny medicin och ett nytt land. När jag faller lycklig och fri var det falskt alarm, falsk marknadsföring. Men även inbitna lögnare har sin charm. Jag kan höra musiken du gav mig inatt Stå still, jag loopar samma tack. Men det finns nått där som bara måste bli sagt. Jag tänker på dig. Jag tänker på dig ibland.....


Text: Jocke Berg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0